Pages

:::SELAMAT DATANG KE CELAHANHATI92::: Hidup dengan cinta Allah baru kau tahu nilai kehidupan di akhirat
Sunday, November 6, 2011

aidiladha yang pelik

salam aidiladha...

bismillah...korang punye suasana raye macam mane?
aku alhamdulillah seronok,tapi ade silap sikit..
aku tak salam agy umi walid,ya Allah..
ape la nak jadi ngan aku nii..
macam mane nak jadi contoh nii..
ya Allah,takpe2..insyaAllah,aku salam pasni..mgkin lepas solat..
sebagaimana yang diketahui,umat islam berkorban pade hari ini hingga 13 zulhijjah..
aku terpikir jugak,ape kelebihan untuk lembu2 yang dikorbankan??
rupenya lembu tu akan dimasukkan ke syurga...ya Allah...
seronoknya lembu tuu...
Sabda Rasulullah SAW;“Semua hari tasyrik (iaitu 11, 12 dan 13 Zulhijjah), adalah waktu yang dibolehkan untuk menyembelih qurban.” (Hadis riwayat Ahmad)
so marilah dengar ceramah ini:

dengar dan pikir2kan...

BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA? "Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk" -Surah Al-Baqarah ayat 45-

0 SuKee TuLis yeE:

Post a Comment

Silakan Untuk Komen