Pages

:::SELAMAT DATANG KE CELAHANHATI92::: Hidup dengan cinta Allah baru kau tahu nilai kehidupan di akhirat
Tuesday, November 8, 2011

hoit...kau belajar agama takk??

assalamualaikum..bismillah..
oitt..tetibe tengah nak taip..ade keluarga maut ker?tyme nak balek kuantan..
innalillahiwainnailaihirajiun..(tak rajin nak tekan keyboard arab)maaf..
iye pos kali ini..sangat menyentuh hati sesiape sahaja..
maaf sayangs...tapi kamu semua dah melampau..
aku tahu dulu2 pon aku leka dengan pesona dunia yang merosakkan aku,dan sampai satu masa aku sedar..
aku masih disayangi Allah,aku masih dibawah lindunganNya,subhanallah,betapa sebak hatiku,kerana Allah masih menghantar pintu2 untuk aku kembali semula kepada Dia..aku masih lagi dapat menyambung pelajaran di ipta,dan aku pula masih mendapat suasana yang menyedarkan aku semula,dulu2 mase sekolah..degil,nakal tak dengar kate buku2 agama tuww..emm..menyesal akhirnya...semoga aku boleh bina semula diri aku sendiri,.Allah itu maha Penyayang..

situasi kedua:
bile aku tgk fb mcm nak hamun pon ade..menyampah kot..ambek gambar dekat2..nak tunjuk mata tuwh besar mcm burung hantu,muka tak la segebu mane bile tgk gmbar dekat..kah3...ape la dyeowg nii...skola blajar arab,tapi rosak2..tunjuk kaki laa..ape kejadahnye,tunjuk muke dekat2 sampai nampak lubang hidung, muncung2 macam beruk kat pokok besar blakang rumah tuu..tak malu ker..kalaupom nak letak gambar,,sekeping sudah pastu..kecik jee..tak yah laa besar2..tak faham2 ker??g dengor cramah ustaz azhar tuu...mudoh dop..manusio2...degil..

situasi ketiga:
teringat dulu2,mase waktu sekola (men@ren) ntah la tak ingat lak aku..tapi2..ape yang penting..mase tuw aku tengah boring2,bartahmid la kan..kawan sebelah tyme tu dgr,dye tetibe tegur aku,kate dye,,org dlm kubur menangis..aku kate..ko tak faham k lafaz ape yang dinyatakan dlm tahmid tuu??dye tetap ngan dye punye pandangan..aku pulak..tetap nak bertahmid..=P
aku harap dye tgk salam baitullah kat tv 1 tadi..tapi dye tengok kk..kang kalau ade org ajar agy camtu aku suh la anak aku lak tlg sampaikan..jangan sekadar lafaz tapi berikan makna..
situasi keempat:
sedih aku ngan nazrin..bearmeow kitaorang HILANG...mane laa..bearmeow nii..dah seminggu dua dah dia hilang...bearmeow ni betina..cmne la dye skrg arapnye dye bahagia...
muhasabahlah diri kamu..sebenarnyee Allah beri ape yang engkau perlu,dan kalau engkau tak dapat ape yang kau nak ikhlaskan ia,ade yang terbaek menanti kau di hadapan nanti..contohnye:nak tukar kos,padahal kos tuwh mmg sesuai ngan ko..hanye usaha yang menentukan..ikut laa ko tukar kos lembu k kambing k,kalau tak elok pada Allah..tak jadi gape2 pom..faham tak..okeyhh..fahamkan sayangs..

dengar laa ceramoh ni molep:


BAGAIMANA HARUS AKU MENGHADAPINYA? "Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk" -Surah Al-Baqarah ayat 45-

0 SuKee TuLis yeE:

Post a Comment

Silakan Untuk Komen