Pages

:::SELAMAT DATANG KE CELAHANHATI92::: Hidup dengan cinta Allah baru kau tahu nilai kehidupan di akhirat
Monday, January 2, 2012

SolaT merupakan PerkaRa yang paLiNg Susah tuK oraNg yang MacaM aKu

assalamualaikum..bismillah..
5 waktu solat??aku kene buat k?
aku memang orang Islam,mak ngan ayah aku pon..
tapi pasal solat nih aku ingat2 lupe je..tahu tak sebab ape?
aku pergi sekolah rendah dulu aku belajar la solat bile sekolah menengah aku masuk sekolah biase2 je..
mak ayah aku solat..aku tengok diorang kadang2 solat kadang2 tak..
so ape salahnye aku wat camtu..alah aku muda lagi,kalau mak ayah aku boleh je tak solat ape salahnye aku join skali..takde sape larang..
tapi aku pelik jugak dengan mak ayah aku tu,sibuk duk suruh aku g kem sane sini..
alah kem tuw pon bukan ape sangat..kem bawah anjuran sekolah..
aku bukan orang berada,benda2 yang aku nak bukan semua aku dapat..
pehal ntah,katenye suruh aku tak buang mase..bile aku pergi aku rase seronok jugak kekadang..
boleh gak bebas jauh dari mak ayah aku..ape diorang tahu..
tapi bile g kem ade bende yang aku tinggal iaitu solat..weyh,yelah bangun pagi2 tuwh solat subuh..petang2 lak solat asar..adoi..tengahari solat zohor..ala 5 waktu la senang citer..
aku dah la susah tido malam,pagi lak kene bangun awal,nak g skola..malam biasenye aku tidor paling awal kul  2 pagi..
so bile bangun mesti terjaga kul 6.45 pagi!!lambat gler tak?haha..sekolah aku dah la jauh dari rumah..terus aku g mandi2,siap and go to school..
balik sekolah lambat dalam kul3 petang so aku malas nak g surau sekolah tu lagipun keje sekola banyak,waktu tu la aku siapkan..
balik sekola kul 4 aku lepak2 dulu kat bandar..pehh bandar memang terbaik,aku dapat berkawan ngan bebudak kaya,diowg selalu belanja aku..
tengok2 jam dah pukul 7 petang aku pon ape lagi blah la,balik rumah,ayah aku pon balik waktu tu..
sampai je rumah aku online,naseb laa aku dapat internet free dengan laptop free,fuyoo..online Facebook sambil2 tukar baju skola aku sampai 10 malam..ramai yang chat ngan comment kat aku nye profile,aku mestilah kene balas...kang orang kate ape..
solat tu tak yah citer aku tinggal lah,kan aku banyak keje lain nih...
alah aku selalu tengok budak2 yang solat nih pegi ngan geng2 diowg..nih sekola aku la..
diowg tak ajak pon bebudak lain..aku memang nakal la susah sikit orang nak ajak aku g solat..
ikut aku laa..mak ayah aku pon tak paksa aku solat kalau aku ngah wat something..
eyh kadang2 aku tengok bebudak perempuan yang g solat tuwh pon bukannya pakai tudung,siap selalu bersosial lagi..hebat giler la...
aku takde mase nak solat la..payah laa,hidup 24 jam je..sibuk ngan sekolah k...

============>>>>Bersambung

0 SuKee TuLis yeE:

Post a Comment

Silakan Untuk Komen