Pages

:::SELAMAT DATANG KE CELAHANHATI92::: Hidup dengan cinta Allah baru kau tahu nilai kehidupan di akhirat
Monday, February 27, 2012

andai hari ini hari terakhirku..

assalamualaikum....bismillah...
alhamdulillah...sementara aku masih hidup ini..
satu  hal yang kita semua takkan boleh lupe,
buat wasiat setiap hari kerana pa?
sebab nye,kita takkan tahu bile kita akan pergi..
sejak sebulan yang lalu..tiap kali aku berprogram bersama adik2..
dalam LDK,aku suka ingatkan adik2 tentang bende nih..
penting sangat bagiku..kerana maut itu bile2 mase saje akan memanggilku..
MAUT merupakan satu perkataan yang sangat sakit untuk didengar oleh manusia,sangat pedih,menghibakan...
tetapi bagi insan yang menghargai kehidupannya dengan nilaian kasih Illahi yang tak pernah kurang..
nikmat yang melimpah hingga tak tahu mana nikmat mana ujian..
sungguh hinanya hambamu ini Ya Allah,..
tak pernah merasai nikmat yang kau kurniakan dengan kesyukuran yang sepenuhnya..
ya Allah jika hari ini hari terakhirku untuk bersama sahabat2 ku,
izinkan aku melafazkan satu kalimah yang tak pernah aku sebut,aku mencintai mereka..
ya Allah jika hari ini hari terakhirku untuk bersama ibu bapaku,
aku harap agar mereka telah mengampuni segala dosa2ku terhadap mereka,
dan aku ingin nyatakan bahawa maafkan aku sekiranya aku tidak dapat menjadi
anak mereka yang sebaiknya,
aku sangat kecewa dengan diriku ini yang sangat lemah menghadapi kehidupanku kini..
dan ingin sekali aku lakukan satu hal ini yang aku selalu lihat..
ketika aku berprogram bersama adik2,mereka pulang dan ibu bapa mereka memeluk mereka dengan erat,
dengan kasih dan cinta yang dapat dilihat dengan jelas.
mencium pipi dengan kasih yang tak dapat dipisahkan..
kadang2 menitis juga air mata ini kerana aku mahu rasai seperti mereka..
tapi aku memahami,tak semestinya ibu bapaku tidak menyayangi ,
bukanlah tanda pelukan itu yang sangat diharapkan tetapi lihat lah pada wajah mereka berdua..
yang sentiasa tersenyum,ketawa bersama,
dan aku bersyukur,..
kepada guru-guruku,terima kasih kerana telah mendidikku..
kata2 indah tak pandai aku lakarkan tetapi
jika dilihat pada hati ini..
terasa sayu aku ketika berpisah bersamamu guru2ku..
kerana cintaku kepada gugusan2 ilmu yang aku dahagakan itu
kau perahkan untukku..
sejak aku berumur 5 tahun lagi..
dan sejak lahir juga,ibu dan bapaku mendidikku..
untuk bakal pendampingku yang aku sendiri tidak tahu siapakah dia..
mugkin ini hari terakhirku,aku sentiasa menantimu...
untuk bersama di syurga..
buat umat2 islam di dunia ini,
ingin aku beritahu kepadamu bahawa,pelajarilah ilmu Al-Quran dan Hadis..
kerana satu hari nanti akan hilang ia di muka bumi yang penuh kesesatan ini..
jangan takut akan kematian,tetapi berubahlah sebelum terlambat..
kerana aku tak ingin saudara islamku semua pergi menghadap Allah dengan kosongnya hati...
sedih rasa,bile kau jauh dari cintaNya..
aku sendiri tidak tahu aku di tahap apakah pada pandanganNya..
kalaulah aku sempat mengajakmu sebelum aku pergi..
mungkin aku akan gembira...
terakhir sekali..aku  cuma mahu ulangi kepadamu wahai insan yang membaca warkah ini,
jangan takut akan kematian,tetapi carilah cara untuk kau dekat kepadaNya agar kau lebih merindui saat kematian itu...
wallahualam...
wassalam..

0 SuKee TuLis yeE:

Post a Comment

Silakan Untuk Komen