Pages

:::SELAMAT DATANG KE CELAHANHATI92::: Hidup dengan cinta Allah baru kau tahu nilai kehidupan di akhirat
Monday, March 26, 2012

titik perubahan..........

assalamualaikum..bismillah..
alhamdulillah..aku gembira sangat2 kerana dapat menyumbang..
menyumbang ilmu sedikit yang aku dapat selama aku hidup 20 tahun nih..
bersama adik2 di SRAI TAman DeLIMA..
okeeey..program RINDU..
memberi kesedaran di dalam diriku..
apa yang membuat aku teruja sebentar..
satu sahaja..
membuat diriku jadi kaku sebentar..
bukan senang kan..
seorang sahabat aku..
sebelum aku bertolak ke Kajang aku ternampak dia,dan kebetulan bas sampai,aku terus naik bas yang ade walaupun ramai..
peduli ape asal tak jumpe dia dan lagipon aku kene pergi ke Kajang dan tiba dengan cepat..
1 hari selepas tuw,aku pulang...cepat2 aku ambil KTM ke Midvalley kerana jam dah menunjukkan pukul 3.54 petang..
train tiba pukul 4.04 petang..
sejam selepas tuw sampailah aku di KTM Midvalley..dengan pantas aku mendaki tangga,,huhu...
ponat nyeee...
aku fikir aku nak lintas jalan atau masuk Mid dulu..
hati aku tergerak memaksa aku masuk dulu ke Mid..
oowww...aku masuk dengan menarik beg..naseb baek ade tayar..
jalan punye jalan jumpe kawan bilik...jalan lagi kedepan sampai rase macam sesat..hehe...
terus cari jalan yang lurus tok keluar dari kesesakan tuw...hiii..payah2..
kebetulan bas ade...suke laa..
naik..sejuk!!aircond...
tibe2 nampak dia naik bas..aik??jumpe lagi oowww..
tapi kali nih dye da lain..
terkejut..terdiam pon ade jugee..
aku panggil pak cik2!!dye terus tanye ko dari mane...aku jawab aku dari kem..eyh2 tak2,aku dari sekolah kat kajang..
ooww dia jawab..aku tak boleh nak berbalas soalan sebab aku nampak cara dia dah lain..
berubah totally..aku sangat terkejut...
buat aku terdiam kejap..
MasyaAllah...Allah memang menyayangi dia..ya dia berubah menjadi yang lebih baik..
itu yang dia mahu sebenarnye..
terbaik sahabat,kau berubah,kau lain...seperti yang kau lihat pada sahabat2 kau yang pernah kau bersama dulu hingga kini..
itulah kau yang baru...

0 SuKee TuLis yeE:

Post a Comment

Silakan Untuk Komen