Pages

:::SELAMAT DATANG KE CELAHANHATI92::: Hidup dengan cinta Allah baru kau tahu nilai kehidupan di akhirat
Wednesday, July 17, 2013

berniqab? malu?

assalamualaikum..
bismillah..
alhamdulillah ptg ramadhan yang ke 8 nih..dapat lagi saya nukilkan satu post...
berdasarkan tajuk yang dinyatakan..
niqab?malu?
tajuk yang mungkin bagi saya sangat besar isunya..
itulah cita2 yang saya pendamkan sejak dari matrikulasi lagi
bile ntah saya mampu mengenakannya..
rindu membuak pada usrah yang pernah diikuti..
kerana usrahlah saya tetap di jalanNya,sentiasa diingati oleh ahli2 usrah..
owh indahnya berusrah..
di situlah mulanya timbul rasa indahnya bersahabat disulami perjuangan dalam islam..
tapi kini aku rindu usrah yang telah ku tinggalkan sendiri..
ahli usrah bertaut kasih sayangnya kerana ada makan dalam talam ramai2..entah apa perasaaan ini..
aku rasa sunyi..ingin sekali mengulanginya..
rindu dengan suasana itu..
ingin aku berjuang untuk islam bersama sahabat2 yang pernah berada di jalan yang sama..
InsyaAllah..aku mampu..aku akan kembali ke sana,ke tempat itu,ke suasana itu..
niqab..aku akan cuba menjadikan ia realiti di dalam hidupku..
usrah akan ku aplikasikan didalam usrah cinta bersama suamiku dan anak-anakku nanti( bile tibe masanya)
Ya Allah pertemukan sahabat2ku dan aku dengan pendamping hidup yang bersama2 ingin meraih redhaMu hingga ke syurga..Amin..aku akan sentiasa bersama mereka untuk menempuhi jalanMu..
akan ku merealitikan semua yang diimpikan..
malu tidak akan menjadi penghalang..
doakan aku agar dapat berniqab di dalam hati dan di luarnya juga...


Photobucket





0 SuKee TuLis yeE:

Post a Comment

Silakan Untuk Komen