Pages

:::SELAMAT DATANG KE CELAHANHATI92::: Hidup dengan cinta Allah baru kau tahu nilai kehidupan di akhirat
Wednesday, December 21, 2016

Korean Food Wave


Annyonghaesayooo!!
hehe 😉😉😉😉😉😉😉

Haha, macam tajuk kat atas tentang korea kan.
Okey, aku nak share kat korang pasal
makanan korea yang aku baru cuba.
Pastilah Halal okey.
Alright, benda pertama tu adalah ramen kimchi!!!
yeahh,hmm nak buat kimchi sendiri bila lah tak tahu.
tapi pastinya aku akan cuba buat kimchi sekali seumur hidup paling kurang

Inilah dia ramen kimchi dari Samyang... must try, tapi biasa je rasa dia. kuah dia tak pedas pun.

taraaaa!! bila dah siap..yeay walid umi rasa jugak.
 Yang kedua adalah Jjangmyeon. haha ni aku cuba dah kat Uia dulu dari sorang akak tuh jual. okey lah. tapi tak pedas lah. aku cepat  muak makan dia. hehe. sorry. kwik kwik.

sweetness of bean paste. should try. gaul2 mee tu, kalau boleh tambah cili padi sikit. sedap..hehe.derhaka sikit korea.
 Yang ketiga adalah kimchi. biasa kalau tempah apa2 makanan korea kimchi mesti ada untuk side dish. sedap. tapi bukan tekak aku.
kimchi!! nih halal punya. aku cepat muak juga dengan kimchi nih, hehehe maaf tekakku tekak cili padi.

Yang keempat adalah makan campur2 ko kate nasi berlauk campur. hah doshirak. aku terliur tapi duit tak cukup so tak sempat beli ni.
waaaa sedapnya doshirak. yang ni tak sempat cuba. tapi boleh ni cuba buat sendiri. siap tambah cili pad kang.opsssss sorry.hee

Yang kelima adalah kimbap. sedap kimbap. aku suka. nih suma punca dari drama korea dengan kawan cantik aku sorang tu ajar aku makan sushi. sampai jadi terminat.
waaa kimbap. best!!

Yang keenam ialah lunch box kot. tak ingat la aku.tapi best.

lunch box. ottoke mashitta

Yang ketujuh makanan famous nih. cheese bibimbap. ko boleh bayangkan tak masa baru dapat panas2 gaul cheese dia tarik melekat bila masuk lam mulut cheese lembut tu meresap rasa lemak2 masin dengan gaulan nasi perang nih. wehh sedap!
huwaaa. nih cheese bibimbap. sedap. nih tak payah ada cili sebab cukup bagiku cheese tercinta!cuba taw kat DUBU- DUBU 

Yang ketujuh adalah tteoboki. ahaaa ini paling sedap kegemaran aku. kebanyakan aku cuba ade rasa pedas. tuh yang buat benda ni jadi kegemaran. hmmm tapi mahal. aku kene belajar ni cmne aku nak buat tteo tu..hehe

pedas2 manis tteoboki. memang puas hati.

Yang kelapan dan kesembilan ialah banana milk dengan tart telur portugis. weyh sedap tahu tak. kegemaran aku tart apple dengan tart telur portugis macam kat bawah ni. wajib cuba.
yummy dessert. miss you food.

 

Yang terakhir ialah butterscotch bread pus cheese...ooooooootttooookeee...sangat sedap. bila cheese je sedap.

tak payah aku terang, korang tengok sendiri. pasti lapar.



p/s: sebenarnya aku alah dengan cheese dan susu. tapi cheese takkan mampu menjauhkan diri dari aku. cheese was being my love after chocolate.




Photobucket



 

0 SuKee TuLis yeE:

Post a Comment

Silakan Untuk Komen